דפי אתר קריטיים לשיפור חווית משתמש (ׁUX) וקידום אתרים
אם מישהו ישאל אתכם מהו הסוד להצלחה עסקית? רוב הסיכויים שאין לזה תשובה אחת ברורה כי זאת שאלה חמקמקה. אבל, האמת היא שהבטחת צמיחה עסקית בת קיימא (ורווחית) כרוכה בעבודה רבה. וזה לא רק בשלבים הראשוניים של פיתוח הפתרונות שלך והתחלת מיצוב המותג שלך כסמכות בתעשייה, אלא אפילו יותר במהלך השלבים המתמשכים של ניהול עסק או חברה.
בסופו של דבר, הנוסחה להישרדות עסקית (ושגשוג) נשענת על השקעה באסטרטגיות השיווק הנכונות, מתן חווית לקוח ללא תחרות והבנת הצורך בשיפור מתמיד של אסטרטגיות גיוס ושימור הלקוחות של המותג שלך.
כדי למקסם את התוצאות העסקיות שלך על ידי הבטחת המותג שלך להגיע ולמשוך את קהל היעד אליו אתה מכוון, בבואך לבנות אתר או לערוך שינויים באתר קיים, עליך לשאוף לדפי האתר הקריטיים שאתה צריך כדי לשפר את חווית משתמש (ׁUX) ולקדם את האתר שלך. להלן רשימת הדפים המומלצת ביותר לכל אתר אינטרנט חדש או קיים.
דף בית מרשים
דף הבית הוא העמוד החשוב ביותר באתר. זהו דף הנחיתה הראשי שבו כולם יכולים לראות, ברגע שהם נוחתים באתר שלך, באמצעות כתובת האתר של הדומיין שלך.
כאשר נוחתים באתר שלך, לאנשים לוקח פחות מ-1 שנייה לקבל רושם ראשוני על העסק שלך. אם הם לא אוהבים את מה שהם רואים, הם יתעלמו מהעסק שלך כספק פתרונות בר קיימא וסביר להניח שימשיכו לרכוש מאחד מהמתחרים שלך. החדשות הטובות הן שתוכלו למנוע זאת בקלות על ידי אופטימיזציה של דף הבית שלכם.
ודא שהאתר נטען בצורה סופר מהירה, שכן שמירה על אזור של 2 שניות בזמני הטעינה יכולה להגדיל את הסיכוי להישארותם באתר ולחזרתם בפעם הבאה שיחפשו מוצר הקשור לעסק שלך. ודא שהאתר שלך רספונסיבי, כלומר, הוא מוצג ומתפקד היטב בכל גדלי המסך, כולל מכשירים ניידים. בצע אופטימיזציה של האתר והתוכן החזותי שלו.
צבעי עמוד הבית שלכם הם המיתוג שלכם. הצבעים שתבחרו עבור המותג שלכם יספרו ללקוחות הרבה על אישיות העסק והמותג שלך. זה אולי לא נראה או מרגיש כך, אבל הצבעים המהווים חלק מהמיתוג שלכם יכולים לשנות את הרגשות של אנשים. כך מעצבים עושים שימוש בצבעים ספציפיים כדי להראות תכונות אישיות של המותג ולעורר רגשות מסוימים מלקוחות.
דף "אודות"
"דף אודות" הוא גם אחד מהדפים החשובים ביותר באתר, בין אם אתה מנהל בלוג או אתר עסקי, אתה בהחלט צריך "דף מידע". דף זה חשוב מכיוון שהוא מכיל את כל המידע על האתר שלך ומי עומד מאחוריו.
ברוב האתרים, דף אודות כולל בדרך כלל מידע שאתה רוצה שכל משתמש בפעם הראשונה ידע על האתר שלך, כמו מדוע האתר שלך הוקם, ערכי הליבה שלך, חזון, מטרות ועוד. לכן, בזמן עיצוב דף המידע שלך, הקפד לכלול את הפרטים האלה בצורה שתציג את האתר שלך באור הנכון.
אנשים עושים עסקים עם אנשים. הם רוצים להכיר את האנשים שמאחורי החברה, שעומדים מאחורי הלוגו. לעתים קרובות אנשים מופתעים מכך שדף 'אודותינו' הוא אחד הדפים הנצפים ביותר. זה בגלל שאנשים רוצים לדעת מי את או אתה, את היסטוריית החברה שלך ומה מבדיל אותך מהמתחרים שלך.
כשמדובר בעסק או בחברה עם מספר עובדים, מומלץ להוסיף ביוגרפיות של הבעלים, המייסדים ואולי אפילו הצוות. זו ההזדמנות שלכם למשוך אנשים עם האישיות שלך, אז תהנה עם זה אם זה תואם את תרבות החברה שלך.
השקעה בדף הבית חיונית אם אתה רוצה שהאתר שלך ידורג גבוה ב-SERPs וימשוך מבקרים. עם זאת, זכור שלא כל הגולשים הפוטנציאליים ינחתו בחלק זה של האתר, התפקיד שלו זה ליצור מעין תעודת זהות באתר. סיכוי גבוה שאנשים יגיעו לאתר שלך כי שאלו איזו שאלה במנוע החיפוש של גוגל, או חיפשו את אחד מהקטגוריות שהגדרת.
דפי מוצרים ושירותים
דפים אלה יכולים להיות פשוטים או נרחבים בהתאם לעיסוק שלכם או לתחום בו אתם פועלים. בנית עסק נהדר? צור מראש תקציר של מה שאתה עושה, השירותים שאתה מציע, המוצרים שאתה מוכר, עם תבליטים המכסים את התכונות והיתרונות החשובים ביותר. ואפשר גם לדבר על ההבדלים מהמתחרים שלך.
ככל שיש לך יותר מוצרים ושירותים, כך כל סעיף צריך להיות נרחב יותר. שקול להוסיף דף נחיתה לכל פריט בנפרד, עם תוכן איכותי המתאר כל אחד מהם בפירוט. המטרה היא לענות על שאלות הלקוחות שלך מבלי שהם יצטרכו להגיע להסברים. הם צריכים להיות מוצקים יותר ברצונותיהם לפני שהם עושים את הצעד הבא.
עמוד מדיניות הפרטיות
דף מדיניות פרטיות הוא חובה עבור כל אתר אינטרנט. זה מאפשר למבקרים לדעת כיצד אתה מטפל בכל מידע אישי שהם מפרסמים באתר שלך. אתה יכול ליידע אותם כיצד אתה מטפל בנתונים אישיים עבור פרסום, קובצי Cookie, אימייל, עם מי אתה משתף את הנתונים שלך, ובסופו של דבר כיצד הם בוחרים להתבטל. ישנם כלים ליצירת מדיניות פרטיות באינטרנט, או עבדו עם עורך הדין שלכם כדי ליצור אחד המותאם לצרכים שלכם.
דף תנאים והגבלות
זה עשוי לבלבל עם דף מדיניות פרטיות, אבל דף תנאים והגבלות נכנס לפרטים נוספים על הכללים שמבקר חייב לנהוג על פיהם בזמן שהוא מבקר באתר שלך. אתה יכול לדון בגילויי קניין רוחני, חוקי זכויות יוצרים, קישורים לאתרים אחרים שאתה אחראי עליהם, כמו גם בשליטה שלך על קישורים למשאבים של צד שלישי.
מפת אתר
על פי גוגל, מפת אתר היא קובץ שבו אתה מספק מידע על הדפים, הסרטונים וקבצים אחרים באתר שלך, והקשרים ביניהם. מנועי חיפוש כמו Google קוראים את הקובץ הזה כדי לסרוק את האתר שלך בצורה יעילה יותר. מפת אתר מספרת למנועי החיפוש אילו דפים וקבצים לדעתך חשובים באתר שלך, וכן מספקת מידע רב ערך על קבצים אלה. לדוגמה, מתי הדף עודכן לאחרונה וכל גרסאות שפה חלופיות של הדף.
ככל שהאתר שלך גדול יותר, כך קריטי יותר להחזיק מפת אתר כדי לעזור למנועי החיפוש לגלות את התוכן שלך ולמקם אותך טוב יותר בדירוג שלהם. קובצי Sitemap צריכים לכלול קישורים לכל דפי האינטרנט שלך, כמו גם לכל הפוסטים שלך בבלוג. זה צריך להיות ממוקם בכותרת התחתונה של כל עמוד באתר שלך, בכל מקום אפשרי.
עמוד "דף לא נמצא"
עמוד חיוני שחברות רבות פשוט לא כוללות בתוכניות האינטרנט שלהן הוא דף לא נמצא, או דף שגיאה 404. בזמן שאתה מחפש באינטרנט, נתקלת במגוון דפים שאינם קיימים יותר. אופן הטיפול בהם קובע עד כמה אתה נשאר מחובר למבקרים שמגיעים לשם בטעות. זה אמור לספר למבקרים שלא ניתן למצוא את הדף, ולספק קישורים חזרה לדף הבית שלך או לדפים אחרים באתר שלך שעשויים להועיל להם.
בלוג
בלוג הוא לא עמוד באתר שלך, אבל חשוב שיהיו לך כמה מאמרים באתר הקשורים לעסק שלך עם קישור בולט אליו. לפני שתיצור בלוג באתר שלך, עליך לתכנן מעט כדי להבין כיצד תשתמש בבלוג שלך וכיצד תגדיר אותו באתר שלך. מפה אותו ושקול היטב את הקטגוריות שלך. הם צריכים להיות מוגדרים כך שיתמקדו בקהל שלכם, ויספקו לו את המידע שהם מחפשים הכי הרבה.
דפים שהם לא חובה אבל מומלץ
עמוד שאלות נפוצות ׁ(FAQ)
דף שאלות נפוצות צריך לכסות את כל מה שהלקוח שלך צריך לדעת, במיוחד בעסקים עם מוצרים מורכבים. זו צריכה להיות רשימה של שאלות שאתה עונה עליהן שוב ושוב תוך כדי תהליך המכירה. התשובות שלך צריכות להיות גם קריאה לפעולה, לעזור לשכנע את הלקוח לעשות איתך את הצעד הבא.
זכור שבעידן ה-AI בו אנו חיים, ענקיות הטק מאמצות את שיטת השאלות-תשובות ומקדמות אותן במנועי החיפוש, כך שאם גולש הגיע אליך לאתר אחרי חיפוש באמצעות שאלה בגוגל, סיכוי גבוה שהוא עשה זאת בגלל ה-FAQ שיצרת.
עמוד צור קשר
דף עמוד קשר נשכח לעתים קרובות ומתעלמים ממנו ובכל זאת זה עניין חיוני לדאוג לאפשרות של יצירת קשר. יש לכלול את כל פרטי הקשר שלך, כולל מספר טלפון, כתובת דואר פיזית, כתובת דואר אלקטרוני וקשרים אפשריים לחשבונות המדיה החברתית שלך. אם לא עמוד לפחות חלק ייעודי בעמוד הבית או קישור ישיר דרך התפריט.
עמוד המלצות
זה המקום שבו אתה יכול להשוויץ בביקורות חיוביות שהחברה שלך קיבלה. ככל שתוכל להפוך את הדף הזה למפורט יותר, כך הוא יועיל לך יותר. במידת האפשר, כלול תמונות, פרטי קשר, שמות מלאים, קישורים לאתרי אינטרנט או חשבונות מדיה חברתית, כמו גם את ההצהרות האותנטיות שלהם. כמובן שכל אחד מהאפשרויות שתוארו כאן נעשו אחרי מתן אישור מצד הלקוח, זה מאוד חשוב.
דף נחיתה
דף נחיתה הוא דף אינטרנט עצמאי שלקוחות פוטנציאליים יכולים "לנחות" עליו כאשר הם לוחצים קישור דרך אימייל, מודעה או מיקום דיגיטלי אחר. דף נחיתה שואף ללכוד מידע מלקוחות פוטנציאלים בתמורה למשהו בעל ערך, כגון קוד הצעה קמעונאית או תובנות עסקיות לעסקים (B2B).
דפי נחיתה שונים מדפי אינטרנט אחרים בכך שהם בדרך כלל זמניים ומשרתים מטרה מסוימת ברגע מסוים של קמפיין פרסומי לקהל יעד. דפים אלה ברוב המקרים נטולי חלק עליון של האתר (HEADER) וחלק תחתון של האתר (FOOTER).
כמובן, ישנם דפים רבים אחרים שהאתר שלך יכול לכלול אבל הדפים שנמצאת למעלה צריכה להיות נקודת המוצא שלך ליצירת אתר אינטרנט שניתן לחיפוש וגם מעוצב היטב עבור כל גולש באתר שלך.