דף הבית » בלוג » עשרת הדיברות לעיצוב ובניית אתרים לדסקטופ ולמובייל

עשרת הדיברות לעיצוב ובניית אתרים לדסקטופ ולמובייל

עיצוב אתרים הוא תהליך העיצוב של יצירת אתר אינטרנט שנראה אסתטי ומתפקד בצורה יעילה וידידותית למשתמש. הוא מקיף אלמנטים מרכזיים רבים בעיצוב האתר הכוללים: פריסה, ניווט, מבנה תוכן, טיפוגרפיה ואלמנטים חזותיים. המטרה היא ליצור חוויית אונליין שהיא גם אטרקטיבית ויזואלית וגם ניתנת לניווט אינטואיטיבית, היא משרתת אתכם ואת הלקוחות שלכם ובעיקר נענית בחיוב להמלצות של גוגל.

ניתן להשיג עיצוב 'אתר טוב' באמצעות שימוש נכון בסכמות של צבעים, גופנים, תמונות, סרטונים ורכיבים אחרים בצורה יסודית ומאורגנת. ניתן להשתמש בעיצוב האתר שלך כדי להציג את זהות החברה שלך, ערכי המותג, היעדים והיתרון התחרותי. כדי לעודד מבקרים וגולשים לאתר שלך עם אינספור יריבים המציעים מוצרים דומים בשוק, עליך להבטיח שהמבקרים ייהנו ויעריכו את מה שהם רואים באתר שלך, מה שיבדל אותך מאחרים תוך שיפור ההכרה בעצמך ובמותג שלך.

בשילוב תמיכה ועבודה על קידום אורגני, חלק מהעבודה הרציפה על ה- SEO שלך, מעבירה את המסר למנועי חיפוש שלוקחים בחשבון את שביעות רצון המשתמשים בעת הערכת אתרים לדירוג תוצאות החיפוש. אם אנשים מגיבים בחיוב לאתר שלך ומבקרים לעתים קרובות בדפים מרובים, סביר להניח שמנוע החיפוש ידרג אותך גבוה יותר מאשר מתחרה עם ביצועי אתר לא רצויים או עם אחוזים גבוהים של שיעור יציאה מדף כניסה.

חשוב לקחת בחשבון בעבודה על SEO את האופטימיזציה למנועי חיפוש בעת יצירת אתר אינטרנט. היררכיה נכונה של האתר כותרות מעוצבות היטב, מבני עמודים, מילות מפתח רלוונטיות וקישורים הופכים את האתר לנגיש יותר עבור מנועי החיפוש והלקוחות – יתרון שלא יסולא בפז שאי אפשר להתעלם ממנו!

עיצוב אתר נכון חשוב מכיוון שהוא עוזר ליצור חווית משתמש מרתקת ויעילה באתר. עיצוב האתר צריך להיות מותאם הן לצרכים של העסק או הארגון שמאחורי האתר ובמיוחד של המשתמשים בו. אם הוא נעשה כראוי, עיצוב אתרים יכול להוביל להגדלת התנועה והמרות לאתר. זה גם יכול לעזור לבנות אמון עם המבקרים באתר על ידי העברת מקצועיות ומומחיות באמצעות אלמנטים מיתוגיים עקביים ברחבי האתר.

1. התוכן הוא המלך

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו שאם התוכן של אתר אינטרנט אינו עונה על צרכי המשתמש, יותר ממחצית מהם (50%) לעולם לא יחזרו לבקר בו, תחשבו רגע על האחזו הזה – חצי!.

עיצוב אתרים מעניק לכם את הבסיס לכל האתר, אחרי שעשיתם זאת, דבר אחד ברור: התוכן הוא המלך. תכונות ועקרונות של עיצוב אתרים כמו השימושיות, צבעים, גדלי גופנים וכו' ממלאים תפקיד מרכזי בסיוע לגולשים להבין טוב יותר מה מסתתר בדף. עם זאת, תוכן איכותי חייב להיות מרכזי בעיצוב ובאסטרטגיה של האתר שלך אם אתם רוצם שדף האינטרנט שלכם יבלוט. גם ובמיוחד אם יש לך רק 2-3 כתבות או פוסטים באתר.

תוכן אמין וכתוב היטב הוא ההבדל בין דף אינטרנט טוב לדף אינטרנט נהדר. אחרי הכל, דפי אינטרנט נועדו לספק מידע ולעניין משתמשים באשר למידת ההתעניינות שלהם במה שאתם מציעים- וכאשר יש לכם תוכן מעולה שעושה בדיוק את זה, עיצוב אתרים הופך פחות לקישוט ויותר מדגיש את מה שהופך את הדף שלך לייחודי באמת.

2. ניווט פשוט ולא מתחכם

ניווט יכול להיות אחד מעקרונות עיצוב האתר החשובים ביותר לביצוע נכון. משתמשים המבקרים באתר שלך צריכים להבין באופן אינטואיטיבי כיצד למצוא את מה שהם מחפשים בכמה קליקים או הקשות. החוכמה היא ליצור מערכת ניווט שהיא לא רק פשוטה אלא גם יעילה ואינטואיטיבית.

מערכות ניווט מורכבות יכולות להוביל את המבקרים ללולאה אינסופית של מידע, תפריטים נפתחים וקישורים ללא יעד סופי באופק – כמובן, יש להימנע מכך בכל מחיר! עיצוב אתרים טוב צריך תמיד לכוון להפוך את תהליך הניווט לחלק ככל האפשר, כך שלמבקרים תהיה חוויה נעימה בזמן שהם חוקרים את דפי האינטרנט שלך.

אל תתחכמו עם העיצוב, Keep it Simple נכון לכל אחד מההיבטים של הניווט באתר, לכן, לא מומלץ להתפתות לתפריטים קופצניים ולאפקטים מגניבים או לכל אלמנט עיצובי שהדליק אתכם, אבל עלול לפגוע בחוויית הגולשים.

3. עיצוב רספונסיבי

בעיצוב אתרים, עיצוב רספונסיבי הוא הכרחי. רספונסיביות מתייחסת לדפי אינטרנט המוצגים בצורה נכונה ואופטימלית במכשירים שונים, כמו מסכי מחשב, טאבלטים וסמארטפונים. מכיוון שגולשי אינטרנט ברחבי העולם ניגשים לדפי אינטרנט ללא קשר לפלטפורמה, מעולם לא היה נכון יותר שהקפדה על עקרונות עיצוב אתרים מאפשרת לעמוד להגיב בצורה חלקה במכשירים ניידים.

GAMEPRO
אתר גיימפרו ישראל שעיצבנו – רספונסיבי בשלל מכשירים

עיצוב רספונסיבי כולל לעתים קרובות שינוי גודל של תמונות, התאמת לחצנים לפי סוג המכשיר ותכונות אינטראקטיביות אחרות, כדי להתאים למסכים שונים. למרות שזו עשויה להיות עבודה מייגעת, כדאי לקחת את הזמן כדי להבטיח שאתר מגיב כהלכה. אחרי הכל, אנחנו לא רוצים שדפי האינטרנט שלנו יהוו לנו למוקש ברגע מכריע – במיוחד עם עקרונות רבים של עיצוב אתרים שתוכננו במיוחד לחוויית משתמש אופטימלית!

4. שמרו על עיצוב אתר מאוזן

בעיצוב אתרים, השגת מראה מאוזן הוא אחד העקרונות החשובים ביותר שאתה צריך לשאוף אליהם. חשבו כיצד כל האלמנטים של עיצוב אתרים עובדים יחד; האם חלקם מקבלים יותר מדי תשומת לב או לא? קל להתעלם מהעיקרון הזה כשעובדים בעיצוב אתרים. ובכל זאת, אם תשים לב לפרטים הקטנים יותר ותתמקד ביצירת מראה כללי מאוזן של דפי אינטרנט, המאמצים שלך יתוגמלו, והמבקרים יינטו יותר להישאר זמן רב יותר. מתן תשומת לב נאותה לאיזון בעיצוב אתרים יכול להפוך את 'המוצר שלך' לאסתטי ולהביא יותר תנועה אל האתר שלך.

5. שימוש חכם בצבעים

עם עיצוב אתרים, צבע יכול לעשות את כל ההבדל. אחרי הכל, זה הדבר הראשון שמבקר שם לב בדף האינטרנט שלך. כדי להבטיח שעיצוב האינטרנט שלך בולט מהסיבות הנכונות ונשאר מושך מבחינה ויזואלית, שימוש מושכל בצבע הוא אחד מתשעת עקרונות הליבה של עיצוב אתרים. חשבו היטב על שילובים; שקול אילו צבעים משלימים זה את זה וכיצד אנשים מעבדים מידע חזותי.

נסה להתנסות בגוונים שונים כדי לראות איזו ערכת צבעים עובדת הכי טוב, וזכרו: פחות זה לרוב יותר. כמה גוונים ממוקמים היטב המשלימים זה את זה יוצרים דף עיצוב אתרים יעיל הרבה יותר מאשר מערך של צבעים מתנגשים.

6. פונטים חשובים

פונטים, ובעברית צחה 'גופנים', אינם מיועדים רק להוספת קישוט לדפי אינטרנט – הם יכולים לעשות או לשבור את כל המאמצים שלך בעיצוב אתרים. בעת בחירת גופן, עלינו לזכור שעקרונות עיצוב אתרים נמצאים במשחק. עלינו לשקול קריאות, סגנון, גודל ומשיכה אסתטית כללית. קל לבחור גופן שנראה טוב על פני השטח רק כדי למצוא אותו בלתי קריא במסכים בכל גודל. אז קח את הזמן לבחור גופן שנראה ועובד נהדר לא רק עבורך- קהל האינטרנט שלך יודה לך.

pexels-photo-5045981-5045981.jpg

7. היררכיה חזותית נכונה

בשורה התחתונה- אל תעמיסו אלמנטים חזותיים באתר שלכם. 'שטח מת' משחק תפקיד חשוב בעיצוב אתרים, שכן הוא עוזר ליצור תחושת איזון ובהירות בדף. הצבת אזורים מסוימים בעמוד ריקים או מכילים פחות אלמנטים עוזרת להדגיש את אזורי התוכן החשובים יותר ולמשוך אליהם תשומת לב. בנוסף, ניתן להשתמש בשטח מת ליצירת היררכיה חזותית – כלומר, הוא יכול לעזור לארגן את התמונות לקבוצות או קטעים לפי נושאים חשובים.

שטח מת או מרחב שלילי יכולים לשמש גם ככלי ליצירת מרחב נשימה בין קטעי תוכן שונים, מה שעוזר למבקרים להתמקד בנושא אחד בכל פעם מבלי להעמיס על ידי יותר מדי מידע. כשזה מתקיים, דפי אינטרנט מקבלים נראות יותר אסתטית ומזמינה, ומעודד את המבקרים להישאר זמן רב יותר ולחקור יותר. בשימוש מושכל ויעיל, שטח מת יכול להשפיע באופן משמעותי על חווית המשתמש ולהקל על הניווט באתר עבור המבקרים.

8. פעלו לפי חוקים

הפסיכולוג פול פיטס בנה לפני 70 שנה תיאוריה ותפיסה עיצובית שעדיין ישימה לעיצוב אתרים כיום – חוק פיטס (Fitts' Law'). החוק מדגיש כיצד גודלו של אלמנט משפיע מאוד על יכולת המשתמשים למקד אותו במהירות. במילים אחרות, כפתורים גדולים יותר או קריאה לפעולה יהיו קלים יותר וייקח פחות זמן למשתמשים ללחוץ עליהם מאשר על קטנים יותר.

לכן, אם אתה רוצה שהמבקרים באתר שלך יגשו לקריאות לפעולה בקלות (CTA), הפוך את הכפתורים האלה לגלויים היטב על ידי הגדלתם משמעותית, אבל לא בהגזמה כמובן.

9. הפחיתו גירויים מיותרים

עדיף תמיד פחות אלמנטים אך גדולים יותר מעודף אלמנטים קטנים. ככל שמציגים בפני מבקרים באתר יותר אפשרויות, כך גדלה ההסתברות שלהם להיות מוצפים ולוותר לחלוטין על משימה. דילול אמצעים מרובים במרחב האתר שלכם יפחית את עייפות ההחלטות בקרב קהל היעד שלכם תוך הגברת שיעורי ההישארות באתר.

חוק היק (או חוק היק-היימן שפותח על ידי הפסיכולוג הבריטי ויליאם אדמונד היק והפסיכולוג האמריקאי ריי היימן) קובע שככל שהמשתמשים יתמודדו עם יותר גירויים (או בחירות), כך ייקח להם יותר זמן לקבל החלטה. עבור מעצבים מכל הסוגים, זה מהווה אתגר, מה שהופך את זה הכרחי להציע את מערכת האפשרויות השימושית ביותר כדי למנוע תסכול של המשתמש.

על פי חוק זה, אנשים מתמודדים עם תשישות בעת קבלת החלטות. במילים אחרות, ככל שמציגים בפני מבקרים באתר יותר אפשרויות, כך גדלה ההסתברות שלהם להיות מוצפים ולוותר לחלוטין על משימה.

10. זמן טעינה

האתר שלך חייב להיות מתוכנן להיטען במהירות האפשרית; זה ידוע גם בשם אופטימיזציה של מהירות דפים. ככל שייקח יותר זמן לטעון, כך גדל הסיכוי שמשתמש יעזוב אותו עוד לפני שנתן לתוכן או לעסק שלך צ'אנס. בצע אופטימיזציה של גדלי הקבצים לטעינה מהירה יותר. אחוז ניכר מהמשתמשים מצפים שאתר ייטען תוך שתי שניות ויעזוב את האתר אם ייקח יותר מזה, בקרב בני נועה זה אפילו פחות מזה.

מהירות אתר אינטרנט
ציון מושלם לאתר 'קידומא' במבחן הביצועים של גוגל (PageSpeed Insights)

כשחושבים על זמן הטעינה של אתר אינטרנט, כל שנייה נחשבת והגולשים לא יהיו סבלניים להישאר באתר שלוקח מספר שניות להיפתח. הוא או היא עשויים לבקר באתרים תחרותיים אחרים שיש להם זמן טעינה מהירים יותר ולא לחזור אליכם שוב.

לא הייתם רוצה שזה יקרה וזו הסיבה שאתם חייבים לעבוד על זמן הטעינה של האתר שלכם. ניתן להשיג זאת באמצעות אופטימיזציה של אלמנטים חזותיים של האתר, קבצי מערכת ושורות קוד. כדאי ומומלץ להשאיר את זה למקצוענים.

בסופו של דבר, עיצוב מדויק ונכון של אתר אינטרנט לדסקטופ ולמובייל אמור גם להקל על הגולשים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות ובקלות – מה שיוביל ללקוחות מרוצים יותר שיש להם סיכוי גבוה יותר להמיר ללקוחות משלמים או לתומכים במותג. כאשר הוא מתוכנן היטב, הוא יכול להניע למעורבות והצלחה של משתמשים. עם זאת, כאשר הוא נעשה בצורה גרועה, זה יכול לבלבל ולהציף משתמשים ולהוביל לחוויות גרועות, למנוע מעסקים מכירות פוטנציאליות או לידים, וחבל.