מיתוג זה גם צבע: מה הצבעים שלך אומרים על העסק שלך?
הצבעים שתבחרו עבור המותג שלכם יספרו ללקוחות הרבה על אישיות העסק והמותג שלך. זה אולי לא נראה או מרגיש כך, אבל הצבעים המהווים חלק מהמיתוג שלכם יכולים לשנות את הרגשות של אנשים. כך מעצבים עושים שימוש בצבעים ספציפיים כדי להראות תכונות אישיות של המותג ולעורר רגשות מסוימים מלקוחות.
מותגים רבים יכולים לגרום לך להרהר על קנקנם על ידי הצגת פלטת הצבעים שלהם ללא צורך בטקסט. כך מיתוג חזק ובחירת צבע יכולים לעשות. עם זאת, רמה זו של זיהוי מותג קשה להשגה, אבל זו המטרה אליה אנו מכוונים בהנחה שאתם בעלי עסק או מספר עסקים שרוצים לצמוח ולהגדיל את הצלחתם.
צבעים, מה הם אומרים?
האופן שבו אנשים תופסים צבעים שונים יכול להיות סובייקטיבי ועשוי להיות מושפע מתרבות וגורמים אחרים. לכן אתם צריכים לדעת מראש ולהבין מי הלקוחות שלך, מוצאם, דמוגרפיה ועוד. לפני שאתם בוחרים את הצבעים שבהם אתם רוצים להשתמש עבור המיתוג שלכם, עליכם לבחון אותם מראש כדי לוודא שהם הבחירה הטובה ביותר עבור קהל היעד שלכם.
להלן הצבעים העיקריים שנעשה בהם שימוש שכיח במותגים, כולל המסר שהם עשויים להעביר:
כחול – כנות, יכולת, אמינות ואמינות.
אדום – מושך, מרגש, כועס ואוהב.
ירוק – כסף, בריאות, איזון וידע.
סגול – מלכות, כבוד, יצירתיות ומסתורין.
לבן – טוהר, מרחב, ניטרליות ותמימות.
שחור – רצינות, תחכום ואינטליגנציה.
צהוב – אושר, נעורים והרפתקאות.
כמובן שאתם צריכים לבצע מחקרים ולבדוק מי הם לקוחות היעד שלכם כדי להבטיח שאתם מקבלים החלטה נבונה בעת בחירת צבעי המיתוג. תוכלו לשכור חברת עיצוב מיתוג שתעזור לכם לעשות את הבחירות הנכונות אם אתם צריכים לדעת אילו מצבעי הבסיס לבחור.
כחלק מהשירותים שלנו, אנו גם מעניקים ייעוץ למותגים חדשים וגם בחינת מותגים קיימים (ריברנדינג) במטרה לסייע לכם להגיע למקום בו תרצו שהעסק שלכם יהיה, ויותר חשוב במקום שבו תרצו איך שהעסק שלכם נתפס בעיניי הלקוחות שלכם, קיימים ועתידיים.
בחירת צבע לעסק שלכם
בחירת צבע המיתוג הנכון היא לא תהלך קצר ופשוט, היא הולכת לדרוש עבודה רבה. הקמת לאחרונה עסק חדש – עליך לדעת איזה מסר אתה רוצה להעביר ללקוחות שלך. ברגע שאתה יודע את זה, אתה יכול לבחור את הצבע שעוזר לעורר את הרגשות הנכונים.
גם שילובי הצבעים שתבחרו חשובים. צבע אחד עשוי לעורר רגש ספציפי של הלקוח, אבל שילוב של שני צבעים יכול לבטל זאת. ככל שתוסיף יותר צבעים משלימים, המורכבות תגדל. תצטרך להיות בעל הבנה טובה של פסיכולוגיית הצבעים אם אתה רוצה לקבל את ההחלטה הנכונה.
בחירת הצבעים עבור זהות המותג שלך
צבעים והרגשות שהם גורמים לאנשים להרגיש יכולים להיות סובייקטיביים. ישנן דרכים רבות לעשות זאת בעת בחירת צבעי המותג הנכונים; כולן שיטות מצוינות שתוכל להשתמש בהן.
בדרך כלל, למותג יהיו עד ארבעה צבעי יסוד במיתוג. אם תבחר יותר, העיצוב עלול להיראות מבולגן. זה ייתן רושם ראשוני שגוי לכל מי שרואה את זה. אם אתה מתקשה להחליט, זכור לשמור על העיצוב פשוט- Keep it Simple.
צבע הבסיס שתבחר צריך לשקף את המאפיין המהותי של זהות המותג שלך. מה אתה רוצה שאנשים יחשבו על המותג שלך? זו השאלה הראשונה שעליך לענות עליה. זהו הצבע הקריטי ביותר והוא יהיה קיים בכל חלקי המיתוג שלך. עליך לוודא שהצבע שלך ביחד למותג שלך משתלבים ונראים טוב, כך תסייע ללקוחות היעד שלך לאהוב את מה שהם רואים.
צבעי המותג שתבחר צריכים להשלים זה את זה. הם ישמשו יחד במיתוג שלך. צבעי הדגשה צריכים לשקף מאפיין של זהות המותג שלך, אז אל תבחר כל צבע ש'רק נראה טוב', צריכה להיות סיבה מאחורי כל אחת מהבחירות שלך.
צבע נייטרלי ישמש לרקע המיתוג והעיצובים שלך, זה יכול להיות הרקע של האתר שלך. הצבע הנייטרלי הנפוץ הוא בדרך כלל גוון של לבן או אפור. אם תבחר צבע כמו כחול כהה או שחור, עליך לוודא שהוא לא משפיע על שאר הצבעים כאשר משתמשים בכולם יחד.
אם קיבלת החלטה על צבעי המותג שלך, עליך לבדוק אותם. איך עושים את זה? קבלת משוב מאנשי מקצוע או מלקוחות יכולים לעזור פה, אפשר גם להיעזר בחברים אובייקטיביים. אם החלטת שהבחירה שעשית לא מספיק טובה, תמיד ניתן לערוך שינויים בפלטת הצבעים של המותג במידת הצורך. בסופו של דבר ערכות הצבעים והשילובים השונים שאתה בוחר צריכים להיות אהובים על הלקוחות שלך.
טעויות נפוצות במיתוג צבע
אחת הטעויות המשמעותיות ביותר היא אי התחשבות בקהל היעד והרקע התרבותי שלו. לדוגמה, חברה עשויה להשתמש בצבע אדום בוהק במיתוג שלה, בהנחה שהוא יעורר משיכה ואנרגיה בכל התרבויות, בלי לבדוק שבתרבויות אסייתיות מסוימות למשל, אדום מייצג מזל ושגשוג. לא שזה רע, זה פשוט לא נכון מבחינת המסר שאתה רוצה לעביר באמצעות הצבעים שבחרת.
חשוב לעבוד על עקביות כי היא קריטית כשמדובר במיתוג צבע ונועדה לבסס זהות מותג חזקה ומוכרת. חוסר עקביות בשימוש בצבעים על פני פלטפורמות שונות יכול לדלל את המסר של המותג ולהפוך אותו לפחות מזוהה בעיניי הלקוחות. לדוגמה, אם הקמתם עסק שהמיתוג שלו מבוסס על צבע כחול כהה ובניתם אתר אינטרנט בצבעים הנכונים, אבל בדפי המדיה החברתית סטיתם לעבר כחול בהיר או שילבתם צבעים אחרים, זה עלול ליצור בלבול בקרב הצרכנים ולהפוך את הקמת זהות מותג למאתגרת יותר.
לכן, בכדי להימנע מטעויות עליכם לערוך מחקר יסודי ולאסוף משוב מאנשים שונים לפני שהחלטתם את זהות צבעי המותג שלכם. זה יבטיח שהצבעים שנבחרו מתאימים להעדפות קהל היעד ולרקע התרבותי שלו, שבהמשך ישפיע על התנהגות הצרכנים.
לסיכום, לקוחות היעד שלך צריכים לאהוב את ערכת הצבעים של המותג שאתה בוחר, ופסיכולוגיית הצבע צריכה לשקף את זהות המותג של העסק שלך.