האם אתה יכול להשתמש ב-ChatGPT לכתיבת תוכן?
התשובה היא: כן. האם זה הדבר הנכון לעשות? תלוי.
מה זה ChatGPT? זהו צ'טבוט מקוון פשוט של AI (בינה מלאכותית) שנוצר על ידי OpenAI. זהו מודל שפת AI העונה על השאלות שאתה שואל, יוצר טקסט כאלו נכתב בידי אדם על סמך ההנחיה שאתה נותן לו. זה יכול ליצור תגובות לשאלות, לכתוב סיפורים ושירים, וליצור אפילו שרשורי טוויטר. ניתן להשתמש בו עם יישומי AI לשיחה או צ'אט כדי לדמות אינטראקציות דמויות אדם.
מי שהשתמש ב-ChatGPT במשך זמן מספיק, מבין שניתן להשתעשע עם הכלי הזה וליצור מאמרים ופוסטים כדי לכתוב תוכן עבור הלקוחות שלכם. האם זה אומר שהלקוחות יכולים לפטר אותי ולהתחיל להשתמש ב-ChatGPT בעצמם כדי ליצור פוסטים בבלוג, או דפי אינטרנט? ברור, אם הם רוצים. אז מה הבעיה?
הבעיה היא שלמרות ש-ChatGPT יודע לחפור באינטרנט ולשאוב מידע טוב ויכול גם לתקשר בשפה נקייה משגיאות כתיב ודקדוק, הוא עדיין רחוק מלהיות טוב כמו כותב ממוצע במקרה הטוב.
איך שלא נהפוך את זה, אין אינדיבידואליות בכתיבה ב-ChatGPT או בג'מיני של גוגל. זה פשוט מציג את המידע. כתיבה עוסקת פחות בכתיבה ויותר בביטוי, במיוחד כשרוצים לשכנע אנשים לכתוב מאמר מקורי או שיר ולהביע בצורה ייחודית את מה שיש לכם להגיד.
לדוגמה, אם אני שואל את ג'מיני (Gemini) של גוגל , "מהי כתיבת תוכן SEO?" זה נותן תשובה כתובה היטב:
הבעיה הנוספת היא, שהתשובה הזו של גוגל נלקחה מאוסף של אתרים אחרים, והיא שוות ערך להעתקה. בנוסף, גם אם אתה רוצה לפרסם את ההסבר הזה של "מהי כתיבת תוכן SEO?", ונניח ש-20 אנשים אחרים שואלים את אותה שאלה לג'מיני- כולם יפרסמו את אותה התשובה?.
לכן, ההמלצה שלנו ככותבי תוכן, לשימוש ב-ChatGPT או בכלי אחר היא, השתמשו בו לקבלת המידע שאתם צריכים, ולאחר מכן השתמשו בקסם שלכם ושדרגו אותו.
כיצד להשתמש ב-ChatGPT כדי לכתוב תוכן באיכות גבוהה?
גם אם אותם אנשים מג'מיני למעלה, ישנו במעט את הניסוח, ההסבר יישאר פחות או יותר זהה וזה יזוהה על ידי גוגל כתוכן מועתק. עם זאת, בעידן כלי הבינה המלאכותית, גוגל טוענת שכל עוד התוכן איכותי, מקורי ומועיל, זה לא משנה אם הוא נכתב על ידי בני אדם או מכונות (בכל זאת, ג'מיני זה כלי שלה).
זיכרו ש-ChatGPT הוא מודל שפה. צריך להיות מפורט איתו ככל האפשר. אתם יכולים להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור תיאור או פסקאות ולמצוא מידע שימושי.
הצ'אטבוט שימושי ליצור רשימות של אפשרויות. לדוגמה, אם אתה נותן את ההנחיה הזו ל-ChatGPT: "רשום את 5 הפריטים החשובים ביותר שיש לקחת כשאתה הולך לחוף הים", זה נותן לך רשימה של פריטים יחד עם הסבר קטן למה אתה עשוי להזדקק לפריטים האלה. לאחר מכן תוכל להשתמש במידע זה כדי לכתוב פוסט שלם בבלוג.
לכן, המפתח הוא שימוש בהנחיה הנכונה, מפורטת ככל האפשר וכזו שתחזיר לכם תשובה נאמנה.
האם ChatGPT יחליף את כותבי התוכן?
עד לפני כמה חודשים כותבי תוכן וקופירייטרים רבים טענו שכלי כתיבה של AI לעולם לא יוכלו להחליף כותבים. אבל דברים השתנו קצת, במיוחד עם הופעת ChatGPT.
כלים כאלה יכולים לעזור לכותבים לכתוב תוכן רב, רק שאם נסתכל על התמונה הגדולה – לא ירחק היום שבו ככל שיותר אנשים יתחילו להשתמש בו, כך התוכן יישמע וייראה יותר דומה.
ChatGPT לא יכול לחשוב במקומך. אם אתה פשוט כותב מאמרי SEO ופוסטים בבלוג, אז ChatGPT כבר התחיל להחליף אותך. זה רק עניין של זמן עד שהלקוחות שלך יגלו את זה.
כדי לוודא שלא תוחלף ב-ChatGPT, עליך להיות יצירתי יותר. אתה חייב להיות בעל קול ייחודי שעוזר לתוכן שלך להתבלט, למרות שהעצה הזו הייתה ישימה גם בלי קשר ל ChatGPT.
למען האמת, יש מעט מאוד לקוחות שיכולים להבחין בין כותב תוכן מעולה לבין כותב תוכן רגיל. רוב הלקוחות פשוט מעוניינים למלא את דפי האינטרנט והפוסטים בבלוג שלהם כדי לשפר איכשהו את הדירוג שלהם במנועי החיפוש. אז, תחרות מהסוג הזה תמיד עמדה בפני קופירייטרים וכותבי תוכן טובים יותר.
קופירייטרים וכותבי תוכן מוכשרים שיכולים לבטא בצורה משכנעת את רעיונותיהם יהיו מבוקשים יותר מכיוון שכותבים בינוניים יוחלפו באפשרויות תוכנה כמו ChatGPT.
איך בכל זאת אפשר להתבלט? שפרו את כישורי הכתיבה שלכם באמצעות ליטוש היצירתיות שלכם. נסו לפתח קול ייחודי והכי חשוב התמקדו באיכות על פני כמות.