מה זה E.E.A.T ומדוע זה חשוב לקידום אתרים (SEO)?
E.E.A.T, ראשי תיבות של Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (ניסיון, מומחיות, סמכותיות, אמינות), הפך לגורם מכריע בדירוג אתרים בגוגל בשנים האחרונות.
רכיב זה נקרא בעבר E.A.T, ה-E הנוסף הוא 'ניסיון' (Experience), שהתווסף על ידי גוגל במאי 2021. בשנת 2022, אישרה ענקית החיפוש ש-E-E-A-T מדורג עבור כל שאילתת חיפוש. הרעיון של E-E-A-T נדון בפירוט רב בהנחיות מדרגי האיכות של גוגל. התיעוד של גוגל מצהיר ש"אם אתה מבין איך המדרגים לומדים להעריך תוכן טוב, זה עשוי לעזור לך לשפר את התוכן שלך."
בשורה התחתונה, מלבד ההמלצות לשיפור מהירות האתר שלכם, העיצוב שלו, כמה הוא ידידותי למשתמש ורספונסיבי, גוגל במקביל עושה גם שימוש ב-E.E.A.T כדי להעריך את איכות התוכן באתר שלכם, ובכך לקבוע את מיקומו בתוצאות החיפוש.
מה כוללים כל אחד מהמרכיבים?
- ניסיון (Experience): האם ליוצרי התוכן או לאתר יש ניסיון בתחום שבו הם כותבים? האם הם עבדו בתחום לאורך זמן?
- מומחיות (Expertise): האם יוצרי התוכן הם מומחים בתחום? האם הם בעלי השכלה או הכשרה רלוונטית?
- סמכותיות (Authoritativeness): האם ליוצרי התוכן או לאתר יש מוניטין בתחום? האם התוכן מצוטט על ידי אתרים אחרים?
- אמינות (Trustworthiness): האם התוכן אובייקטיבי ומאוזן? האם הוא נטול הטיות או אינטרסים? האם האתר שקוף לגבי יוצרי התוכן ומטרותיו?
מדוע E.E.A.T חשוב לקידום אתרים?
- גוגל רוצה לספק למשתמשים את התוצאות הטובות והאיכותיות ביותר עבור חיפושיהם.
- תוכן איכותי, מקורי ומהימן מספק למשתמשים ערך רב יותר ומסייע להם לקבל החלטות מושכלות.
- אתרים בעלי E.E.A.T גבוה נותנים אמון רב יותר אצל המשתמשים, מה שמוביל ליותר לחיצות וביצוע פעולות באתר.
- דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מוביל לתנועת גולשים רבה יותר, עלייה בהמרות וצמיחה עסקית.
YMYL אתרי בריאות או פיננסיים
מי שצריך לשים דגש מיוחד על הרכיב החשוב הזה הוא בעל אתר הקשור לנושאי בריאות או לנושא פיננסי. YMYL ("הכסף שלך או החיים שלך") מתייחס לנושאים ש"עשויים להשפיע באופן משמעותי על הבריאות, היציבות הפיננסית או הבטיחות של אנשים, או על רווחה או רווחה של החברה". נושאי YMYL כוללים רפואה, כספים, אירועים אקטואליים ובטיחות הציבור.
E-E-A-T קשורה קשר הדוק לנושאים של YMYL מכיוון שאם דפים אלו יציעו מידע שגוי, הם עלולים לגרום נזק לאנשים הקוראים את התוכן ולאלה המושפעים מהאדם האמור.
מדרגי איכות משתמשים בשיקול הדעת שלהם כשהם מחליטים מה מתאים כתוכן YMYL. עם זאת, דפים אלה חייבים להדגים את הרמות הגבוהות ביותר של E-E-A-T כדי להיחשב לנושאי YMYL.
במילים אחרות, E-E-A-T חשוב עבור כל אתר אינטרנט, אבל זה חשוב שבעתיים אם האתר שלך כולל תוכן YMYL – אשר, בהתאם לעסק שלך, הגיוני בהחלט.
כיצד ניתן לשפר את E.E.A.T של אתר?
- צרו תוכן איכותי ומקורי: השקיעו זמן ומאמץ בכתיבת תוכן מעמיק, מפורט ומידע. ודאו שהתוכן מבוסס על מחקר ומידע מעודכן.
- השתמשו במקורות אמינים: ציינו מקורות לכל מידע שאתם מציגים והשתמשו רק במקורות אמינים ומוכרים בתחום.
- השתמשו במומחים לכתוב תוכן: אם אינכם מומחים בתחום מסוים, שקלו להזמין מומחים לכתוב תוכן עבורכם.
- עדכנו את התוכן באופן קבוע: ודאו שהתוכן באתר שלכם מעודכן תמיד והסירו תוכן ישן או לא רלוונטי.
- השתמשו בתמונות וסרטונים באיכות גבוהה: תמונות וסרטונים איכותיים יכולים לשפר את חוויית המשתמש ולהגביר את האמינות של האתר.
- צרו מבנה קישורים פנימי חזק: קשרו בין דפים רלוונטיים באתר שלכם באמצעות טקסט עוגן מתאים.
- השג קישורים חיצוניים איכותיים מאתרים אחרים: קבלו קישורים מאתרים בעלי מוניטין בתחום שלכם.
- השתמשו בפלאגינים רלוונטיים: פלאגינים כמו Yoast SEO ו-Rank Math יכולים לעזור לכם לשפר את E.E.A.T של האתר.
- השתתפו בקהילות מקוונות: השתתפות בקהילות מקוונות בתחום שלכם יכולה לעזור לכם להתחבר עם מומחים אחרים ולבנות מוניטין.
- השתמשו בפרופיל LinkedIn: פרופיל LinkedIn מקצועי יכול לעזור לכם להציג את הניסיון והמומחיות שלכם.
- היו שקופים: ודאו שהאתר שלכם שקוף לגבי יוצרי התוכן, מטרות האתר ואופן עבודתו.
- הקפידו על אמינות: ודאו שהתוכן באתר שלכם אובייקטיבי,
לסיכום
אנו מקווים שהמאמר הזה שופך קצת אור על איך ליישם את EEAT כראוי. כפי שראיתם, ישנן לא מעט דרכים לטפל בכל אחד מההיבטים שגוגל מחפשת. אחד החשובים שבהם הוא להעביר למנועי החיפוש ולקוראים שהתוכן שלכם לגיטימי ומגיע ממקור סמכותי.
על ידי יישום אסטרטגיות אלו, תוכלו להגביר את האמון, המומחיות, הסמכותיות, הניסיון והציון הכולל של EEAT של האתר שלכם, מה שיוביל לדירוג טוב יותר במנועי החיפוש ולתנועה אורגנית יותר.
זכרו, בניית EEAT הוא תהליך ארוך טווח, אבל המאמץ שתשקיעו כעת ובבהמשך הדרך, ישתלם בצורה של אתר חזק יותר ומכובד יותר, שגם גוגל וגם הקהל שלך יבטחו בו ויעריכו אותו.
אם אתם זקוקים ליעוץ או סיוע בנושא E.E.A.T, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור.